Follow Us

Follow on Twitter    Follow on Facebook    YouTube Channel    Vimeo Channel    SoundCloud Channel    iPhone App    iPhone App

حول الجندر والمثلية الجنسية في العالم العربي: مقابلة لمجلة الوضع مع سليم حداد

أجرت ديما ياسين لمجلة "الوضع" هذا الحوار مع سليم حداد، مؤلف وعامل إغاثة اختارته مجلة فورين بوليسي (لسياسة الخارجية) بين المفكرين المائة الأوائل على مستوى العالم سنة ٢٠١٦. تركز المقابلة حول سياسة الجندر في المنطقة اليوم.

ولد سليم حداد في مدينة الكويت لأم ألمانية من أصل عراقي وأب لبناني من أصل فلسطيني. وعمل مع “أطباء بلا حدود” ومنظمات دولية أخرى في اليمن وسوريا والعراق وليبيا ولبنان ومصر. روايته الأولى “الجميلة” نشرت في ٢٠١٦، وهي قصة سياسية وشخصية عن حياة مثلي شاب يعيش في سياق ثورات الربيع العربي لعام ٢٠١١. وقد تلقت الرواية الثناء النقدي من كل من النيويوركر والغارديان وصحف أخرى ومُنحت جائزة “ستونول أونور” لعام ٢٠١٧. واختير حداد أيضاً بين المفكرين المائة الأوائل في العالم لعام ٢٠١٦ من قبل مجلة السياسة الخارجية. ويوزع وقته حالياً بين لندن والشرق الأوسط حيث يعيش مع شريكه وكلبهما السلوقي، جاك.  

About the Critical Currents in Islam

The Critical Currents in Islam (CCI) Page poses important questions about what makes movements and practices “Islamic,” and critically deconstructs the notion of an eternal, unchanging religion. With this in mind, we also seek to highlight the variation and nuances of these Islamic movements and practices as they occur within communities across the globe. Our goal in designating a space for the study of Islam within Jadaliyya is to examine the ways in which Islam is but one of a multiplicity of factors that interact in the cultivation of political, economic, and sociocultural arrangements, often yielding varied outcomes across the breadth of Islamic societies.

Contact Critical Currents in Islam Page Editors via 
cci@jadaliyya.com